Dzisiaj już nikomu nie trzeba tłumaczyć, że biznes na dobre przeniósł się do internetu. Dziś założenie działalności wiąże się z pójściem do urzędu, otwarciem konta bankowego, wyrobieniem pieczątki oraz właśnie stworzeniem strony internetowej. I chodź ani konto, ani strona www nie jest obowiązkowa, to każdy rozsądny przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że jednak warto je mieć. Rynek usług www jest stosunkowo młody w naszym kraju. Wszystko ostatnio zmienia się bardzo dynamicznie, ceny wielu produktów rosną. Wiele osób zadaje sobie pytanie: ile kosztuje strona internetowa w 2019 roku? W tym artykule dowiesz się, jak rozsądnie wybrać wykonawcę i nie dać nabić się w butelkę.

ile kosztuje strona internetowa

Od kilku już lat zajmuję się stronami. Czasem udaje mi się słyszeć pytanie: po ile macie strony? albo ile kosztuje u was strona internetowa? Zawsze odpowiadam podobnie: to tak, jakby wszedł Pan do komisu samochodowego i powiedział “Po ile samochód?” Niestety nasz rynek usług www jest bardzo specyficzny, ale to temat na osobny wpis. Klienci dzielą się na kilka specyficznych grup. Pytanie do której Ty należysz? Jeżeli czytasz ten artykuł, oznacza to, że już jesteś na dobrej drodze. Zanim zlecisz komuś wykonanie swojej nowej strony www, zapoznaj się z kilkoma prostymi ruchami, które powinieneś wykonać przed pierwszą wyceną.

Ile kosztuje strona internetowa? Ustal czego szukasz

Zasada zawsze jest ta sama. Określ swoje potrzeby i wymagania. Strona internetowa powinna być jak najlepiej dopasowana nie tylko do branży, ale także profilu Twojej działalności, obszaru na jakim współpracujesz z odbiorcami oraz systemami z których korzystasz. Nowa strona internetowa to świetne narzędzie sprzedażowe, sposób do komunikacji z innymi osobami. Należy  jednak pamiętać, aby jej treść i forma były dobrze przemyślane. Zastanów się czy potrzebujesz strony dla lokalnej piekarni, ogólnopolskiego portalu czy też może sklepu internetowego o zasięgu globalnym? Pomyśl jakie mechanizmy chciałbyś umieścić na swojej stronie. Jeżeli prowadzisz kilka różnych biznesów zasanów, czy są one podobne i czy można je spiąć klamrą w jedną ofertę. Jeśli nie, prawdopodobnie każdy z nich wymaga osobnej strony www. Może potrzebujesz indywidualnego formularza zamówienia? Systemu powiadomień sms dla pracowników, a może konieczna będzie integracja z Twoim systemem CRM? To wszystko wpływa na cenę.

O ile w przypadku prostych stron wizytówek można dosyć łatwo określić przedział cenowy, o tyle w większości przypadków właśnie takie detale mają istotny wpływ na cenę. Zanim więc wyślesz propozycję o wycenę, spisz swoje oczekiwania i wymagania w formie prostej specyfikacji. Ułatwi to późniejszą wycenę, a Ty będziesz mógł porównać wiele ofert i wybrać najlepszą. Jeżeli jesteś niecierpliwy i szukasz konkretów – przykładowy cennik znajdziesz na końcu tego wpisu. Jeżeli cenisz sobie swój czas zachęcam Cię do skorzystania z darmowej wyceny klikając w poniższy odnośnik:

Formularz wyceny

Wybierz najlepszą ofertę

Prawdopodobnie w Twojej okolicy znalazłoby się kilku lub kilkunastu projektantów stron internetowych. Problem w tym, że strony to nie produkt typu cegła czy jabłko i strona stronie nie jest równa. Jeżeli skusi Cię niska cena, otrzymasz produkt adekwatny do kwoty jaką na niego przeznaczysz. Nie musisz szukać kogoś po sąsiedzku. Bez problemu załatwisz wszystko zdalnie. Z 80% moich klientów nawet nigdy się nie spotkałem. Dzięki internetowi jesteśmy globalną wioską i nie ma problemu, aby współpracować z ludźmi z Warszawy, Gdańska, Berlina czy Nowego Jorku. Pokażę Ci kilka prostych kroków jak znaleźć odpowiedniego wykonawcę.

  • Współpracuj z legalnie działającymi firmami – masz pewność, że ktoś nie zniknie zaraz po zakończeniu prac, a wykonaną stroną wrzucisz sobie w koszta DG
  • Odwiedź stronę wykonawcy i zobacz jego portfolio – przejrzyj stronę firmy. Odwiedź zakładkę portfolio. Zwróć uwagę na profesjonalizm i opinie.
  • Zadzwoń i porozmawiaj  – dopytaj o szczegóły, poproś o wycenę. Dosyć łatwo w ten sposób zweryfikować, czy ktoś zna się na swojej robocie.
  • Porównaj kilka ofert – wyślij zapytanie do kilku firm. Wybierz faworytów i najlepszy stosunek ceny do jakości.

Nie sugeruj się ceną

Tutaj łatwo wpaść w pułapkę. Nawet przy wycenie prostej strony prawdopodobnie otrzymasz diametralnie różne oferty. Skrajne przypadki zazwyczaj możesz odrzucić na wstępie. Dziwnie niskie cenniki radzę skreślić na samym początku. Zazwyczaj zaoszczędzisz sporo czasu, nerwów a pewnie także pieniędzy. Nie pozwól, aby tak ważnym elementem wizerunku Twojej firmy, jakim jest strona internetowa zajął się ktoś bez doświadczenia, kto zrobi sobie z tego poligon doświadczalny, albo po miesiącu zapewniania, że już prawie gotowe oznajmi, że jednak nie da rady wdrożyć obiecanych funkcjonalności.

Niestety są też na rynku firmy, które mają bardzo wygórowane stawki, ale nie idzie za tym jakość usług. Najczęściej jednak nie mają najlepszych opinii i szybko można to zweryfikować. O ile każdy może żądać za swoją pracę ile tylko zechce, nie oznacza to, że to akurat Ty musisz za to tyle zapłacić. Wybieraj rozsądne, rzeczowe oferty, poparte fajnym portfolio, dobrymi opiniami oraz zwróć uwagę na osobę lub firmę, z którą będziesz współpracować.

cena strony internetowej

Analiza wyceny

Kiedy masz już swojego faworyta, pozostaje rozpocząć prace. Nic bardziej mylnego. Zastanów się ponownie, czy aby na pewno zawarłeś wszystkie wymagania w specyfikacji. Jeszcze raz przemyśl wszystkie zakładki. Jeżeli będziesz chciał coś dodać, zmienić – zrób to teraz. Wycena strony z pewnością się zmieni, ale na tym etapie nie odczujesz tego tak bardzo, jak po odbiorze gotowego produktu. Zawsze łatwiej coś budować od nowa niż modyfikować. Czasem przebudowa fundamentalnych mechanizmów jest trudniejsza niż stworzenie ich na nowo.

Sprawdź, czy w przesłanej ofercie zawarto podstawowe, standardowe już dziś elementy takie jak:

  • indywidualny projekt graficzny
  • responsywność
  • gwarancja działania
  • optymalizacja SEO
  • instrukcja lub szkolenie z obsługi
  • optymalizacja kodu

Nie wyobrażam sobie dziś wysłać oferty, w której proponuję stronę, która nie jest responsywna. Aczkolwiek nadal zdarzają się osoby, które dopytują czy strona będzie się też wyświetlała na smartfonach. Dziś to absolutny standard. Jeżeli ktoś oferuje Ci stronę bez RWD – daruj sobie dalszą współpracę. Przyda Ci się także szkolenie, jeśli sam będziesz prowadził stronę. Optymalizacja SEO pozwoli wypozycjonować witrynę, a unikalny projekt graficzny odróżni Cię od setek podobnych firm w sieci i pozytywnie wpłynie na wizerunek. Zwróć też uwagę na to, czy w ofercie jest zawarty zakup serwera. Jeżeli go nie masz, pamiętaj, że strona musi być hostowana na serwerze, a prowadzi do niej domena ( www ). Musisz je więc wykupić.

Ile kosztuje strona internetowa? Przykładowy cennik na rok 2019

Dosyć gadania, czas na konkrety. Ile kosztuje strona?  Jak próbowałem udowodnić w tym wpisie, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na ten temat. Postaram się przedstawić rozsądne widełki cenowe, dla różnych rodzajów stron czy sklepów internetowych. Nie musisz się nimi do końca sugerować bo ceny są naprawdę różne i zawsze musisz brać poprawkę na aspekty o których wspominałem w poprzednich akapitach.

  • prosta strona-wizytówka, kilka zakładek, dla lokalnej firmy usługowej: 1000zł – 2500zł
  • bardziej rozbudowana strona internetowa dla średnich i dużych firm: 2500zł – 5000zł
  • sklep internetowy: 2500zł – sky is the limit 🙂
  • rozbudowany portal internetowy: 3000zł – sky is the limit 🙂

Cennik stron 2019 – podsumowanie

Nie chcę abyś po przeczytanie tego posta odniósł wrażenie, że na pytanie “ile kosztuje strona internetowa” odpowiadam: co łaska, ale nie mniej niż tysiąc.
Wycena strony internetowej zawsze była, jest i będzie kwestią indywidualną, jeżeli oczekujesz indywidualnego produktu. Jeśli chcesz stronę taką jak wszyscy, i chcesz być z nią tam gdzie wszyscy, czyli… na 50 stronie Google możesz zatrudnić do jej wykonania kogo chcesz i mieć złudne wrażenie, że zaoszczędziłeś. Jeżeli wydałeś na stronę 500 czy 1000zł a nie masz z niej żadnych korzyści, szkoda tych paru stówek. Jeżeli zainwestujesz nieco więcej pracy, odpowiednio przygotujesz materiały, włożysz trochę wysiłku w research i nie będziesz szukał najtańszej oferty gwarantuję Ci, że jedyna rzecz z której będziesz niezadowolony to to, że zrobiłeś stronę tak późno.

4.5/5 (8)

Oceń artykuł