Prowadzisz firmę, sprzedajesz produkty i usługi. W pewnym momencie pojawia się ten sam problem: brak klientów. Przyczyn może być oczywiście znacznie więcej, ale jedną z nich prawdopodobnie jest przestarzała lub niewłaściwie wykonana strona internetowa. Znacznie gorzej, jeśli Twoja firma z jakiegoś powodu jej nie ma. Mimo wszystko czytasz już ten artykuł więc prawdopodobnie jesteś na dobrej drodze aby to zmienić. W tym momencie pojawia się zasadnicze pytanie: ile kosztuje strona internetowa? W tym artykule postaram się przedstawić orientacyjny koszt stworzenia strony www oraz pokażę jak nie dać się nabić w butelkę.

ile kosztuje strona internetowa

Po pierwsze trzeba sobie uświadomić, że strona internetowa nie jest zwykłym produktem jak cukier czy mąka. Nie kupujemy jej na kilogramy albo litry więc nie można jednoznacznie określić jej ceny. Jeżeli zadajesz sobie pytanie: ile kosztuje strona internetowa? to trochę tak, jakbyś pytał w komisie samochodowym ile kosztuje samochód. Oczywistym jest, że sprzedawca od razu zapyta o to, czy ma to być samochód miejski, kombi, diesel a może sportowy wóz z wielkim v8 pod maską. Podobnie jest ze stronami internetowymi. Oczywistą rzeczą jest też to, że strona lokalnej piekarni za rogiem kosztuje mniej niż portal informacyjny, który odwiedza 30 000 użytkowników dziennie. Zawsze trzeba te rzeczy brać pod uwagę.

Ile kosztuje strona internetowa? Określ swoje cele

Po pierwsze określ swoje cele i potrzeby. Zastanów się jakiego rodzaju strony potrzebujesz i co chcesz na niej zamieścić. Jeżeli coś sprzedajesz i szukasz szerszego grona odbiorców, najprawdopodobniej dobrym rozwiązaniem będzie zbudowanie sklepu internetowego, natomiast jeśli świadczysz usługi jedynie w swoim mieście, potrzebujesz prostej strony – wizytówki, gdzie przedstawisz swoją ofertę i pochwalisz się wykonanymi pracami.

Po drugie zastanów się jak często będziesz ingerować w treści strony. Jeżeli Twoja strona wymaga częstej aktualizacji np. asortymentu zapytaj wykonawcę o system zarządzania treścią (CMS). Dziś to już prawie standard, ale mimo to, niektóre firmy nadal oferują pewną zniżkę tworząc proste strony bez CMSa. Zapytaj wykonawcę o dostępne rozwiązania. Być może używasz już jakiegoś systemu CMS typu WordPress czy Joomla i chcesz przy nim pozostać lub interesuje Cię jakieś dedykowane rozwiązanie?

Koszt wykonania strony www – ustal najlepszą cenę

Kiedy wiesz już czego potrzebujesz czas znaleźć odpowiedniego wykonawcę. To najważniejszy punkt w całym procesie tworzenia strony. Oczywiście rozsądnie jest zapoznać się z ofertą kilku wykonawców, porównać wyceny i dopiero podjąć decyzję.  Nie kieruj się najniższą ceną. Niska cena to najczęściej ślepa uliczka, a jak wiadomo chytry traci podwójnie. Wykonanie profesjonalnej i przede wszystkim skutecznej strony www wymaga wielu godzin pracy, fachowej wiedzy oraz odpowiednich narzędzi. Nie daj się złapać na oferty stanowiące ułamek ceny rynkowej. W sieci znajdziesz sporo ofert tego typu – w większości to oferty chcących sobie dorobić studentów lub co gorsza początkujących freelancerów, którzy z jakiegoś powodu chcą uczyć się tworzenia stron www na swoich klientach. W najlepszym przypadku stracisz trochę czasu, bo projekt nie zostanie ukończony lub co gorsza, zapłacisz za coś, co nie spełnia oczekiwań Twoich  i Twoich klientów.

cennik stron

Wybór wykonawcy

Istnieje dosyć prosty algorytm jak znaleźć dobrego wykonawcę stron internetowych. Jeżeli będziesz trzymał się tych prostych zasad unikniesz niepotrzebnej straty czasu i pieniędzy. Nie jest to gotowy przepis, ale kilka wskazówek, które z pewnością ułatwią współpracę.

  • Współpracuj z firmami z ugruntowaną pozycją na runku – dzięki temu masz pewność, że wykonawca nie zniknie zaraz po zakończeniu prac, a ty zostaniesz bez wsparcia technicznego
  • Odwiedź stronę wykonawcy i zobacz jego portfolio – łatwo odróżnisz profesjonalnie wykonane strony od tych amatorskich, zwróć uwagę na detale i ogólne wrażenia estetyczne
  • Dla kogo pracował? – nie ma chyba nic lepszego niż  dobre rekomendacje.  Jeżeli duża firma poleca wykonawcę to z reguły Ty także możesz mu zaufać
  • Napisz i porozmawiaj  – dopytaj o szczegóły, ustal wstępny harmonogram prac i ewentualne etapy oddawania projektu. Dużo łatwiej dowiedzieć się coś o danej firmie rozmawiając bezpośrednio przez telefon lub wymieniając kilka maili

Dzięki tym kilku punktom wyłonisz swoich faworytów. W następnym akapicie przeczytasz na co warto zwrócić uwagę w przesyłanej ofercie.

Analiza oferty

Przesłane do Ciebie oferty z pewnością będą się różnić zarówno jeśli chodzi o cenę jak i o zakres usług. Pamiętaj, że strona stronie nie jest równa i aby realizacja przyniosła pożądany efekt należy zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Wrócimy tutaj do przykładu z samochodem. Załóżmy, że potrzebujesz rodzinnego kombi z ekonomicznym silnikiem. Lubisz wygodę i komfort więc chciałbyś mieć automatyczną klimatyzację, skórzane fotele czy podgrzewaną kierownicę. Dobrze wiesz, że ten sam model samochodu w zależności od rodzaju wyposażenia będzie miał zupełnie różne ceny. Podobnie sprawa wygląda ze stroną. Czytając ofertę zwróć uwagę na to co dostajesz „w cenie”. Czasem warto dopłacić kilkaset złotych i otrzymać kompletny produkt, niż później płacić za każdy dodatek osobno. Późniejsze rozbudowywanie strony jest zazwyczaj droższe niż uwzględnienie tych funkcjonalności już na etapie projektu.

Nowoczesna strona internetowa powinna być oferowana w pakiecie z kilkoma elementami. Sprawdź czy oferta zawiera takie punkty jak:

  • indywidualny projekt graficzny ( zazwyczaj bywa droższą opcją )
  • gwarancja działania ( w razie problemów ze stroną powinieneś mieć zapewnione wsparcie )
  • optymalizacja SEO
  • responsywność ( od kilku dobrych lat to standard i każda storna powinna być responsywna )
  • instrukcja lub szkolenie z obsługi CMS
  • dodatkowe wsparcie w okresie działania strony

Jeżeli wykonawca nie zawarł podobnych punktów w ofercie prawdopodobnie później będziesz musiał za nie zapłacić dodatkowo. Pamiętaj o tym, że zazwyczaj niska cena to także niska jakość.

cena strony internetowej

Ile kosztuje strona internetowa? Przykładowy cennik

Tak jak sam widzisz wycena strony nie jest czymś oczywistym. Strona to tak naprawdę pakiet usług. Poniżej postaram się przedstawić orientacyjne przedziały cenowe na przykładzie pueo.pl. Oczywiście to tylko przykład i nie stanowi oferty handlowej. Ceny w konkurencyjnych firmach mogą się oczywiście różnić, a każdy projekt ma swoją specyfikację.

  • prosta strona – wizytówka, kilka zakładek, dla lokalnej firmy usługowej: 1 500zł – 3 500zł
  • bardziej rozbudowana strona internetowa dla średnich i dużych firm: 3 000zł – 10 000zł
  • sklep internetowy: 4 500zł – 15 000zł
  • rozbudowany portal internetowy: 6 000zł – sky is the limit 🙂

Podsumowanie

Nie ma prostej odpowiedzi na pytanie „ile kosztuje wykonanie strony internetowej?„. Wszystko zależy od potrzeb klienta, stopnia zaawansowania, technologii i stopnia rozbudowania strony. Im większe wymagania, bardziej nietypowe rozwiązania tym cena będzie wyższa. Dużo ważniejszym aspektem jest tutaj znalezienie odpowiedniego wykonawcy. Odpowiednia jakość ma swoją cenę i wymaga odpowiedniej ilości dni pracy. Nie warto także przepłacać. Niestety są na rynku firmy, których stawki nie zawsze idą w parze z jakością usług. Najwięcej o wykonawcy powie jego praca, więc jeżeli realizacje zrobiły na Tobie pozytywne wrażenie najprawdopodobniej dobrze trafiłeś.

W ostatnich miesiącach

Jeżeli potrzebujesz nowej strony internetowej zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz do skorzystania z formularza wyceny. Opisz nam swoje potrzeby, a my przygotujemy wycenę. Totalnie bez zobowiązań 🙂 Z chęcią sprawimy, że dołączysz do grona 100% zadowolonych klientów.

Wyceń stronę

 

4.76/5 (21)

Oceń artykuł